Tedenska oznanila

Št. 262      Leto VI      oktober – 21. 10. 2018

 

ČE IZGUBIMO ČAS ZA ODNOSE, IZGUBIMO SMISEL DRUŽINE

Alenka Rebula Tuta, psihologinja, je profesorica na srednji šoli v Trstu, zato smo pogovor v oddaji »Za življenje, za danes in jutri« začeli z vprašanjem naglice in kako spremljati otroke, mladostnike pri njihovem šolskem delu.

Ne sprašujmo samo po ocenah in uspehu, zanimajmo se za družbo in odnose, ki jih ima otrok v šoli

»Vživimo se v dogajanje«, pravi Alenka Rebula Tuta. »Starši v otroku, ki hodi v šolo, vidimo naložbo v njegovo prihodnost in njegove dolžnosti. Za otroka pa je najpomembnejša družba. Podpirajmo socialni vidik in skušajmo razumeti, kaj je važno za otroka. On s tem vstopa v svet samostojnih odnosov. Če gledamo samo na uspeh, smo zgrešili bistveno.« Otrok spozna, da nismo pozorni na tisto, kar je pomembno zanj, da ga ne razumemo. Običajno se potem tudi ne trudi dovolj, ker ima občutek, da ga ne spremljamo in mu nismo ob strani ob njegovem doživljanju.

»Ne sprašujmo ga samo, kakšne ocene je dobil, kaj so delali med poukom … , sprašujmo ga tudi o njegovi družbi, kdo mu je všeč, kaj mu je všeč pri posameznikih, se koga boji, zakaj … in podobno, da začutimo sfero, v kateri se otrok premika, da zaslutimo, kaj ga bega.« Ljudje danes ne zaupamo otroku. “Obnašamo se, kot da otrok ne zna in ne ve ničesar. To je velikanska napaka”, pravi Alenka Rebula.

Samoljubje

Mnogi zamenjujemo ljubezen za samoljubje, egoistično dobro počutje. Alenka Rebula Tuta: Samoljubje je želeti, da je mojemu otroku vedno super, s tem dobimo le zadoščenje zase, da smo lahko brez skrbi. To ni ljubezen. Ljubezen je razumeti, da otrok lahko stvari reši sam. Res da včasih lahko bolj počasi, z zastoji in strahovi. Otrok naj čuti ob nas, da ni nič narobe, če je kdaj tudi nepriljubljen, nerazumljen, če doživi zavrnitev.« Če otrok ve, da vse to lahko deli z nami, nam bo zaupal in se bo ob nas počutil varno. »Če nas preveč prizadene, da otroka zafrkavajo, in smo takoj na bojni poziciji: Pazi! Ne smeš dovoliti tega! Ne smeš to in ono!, je otrok zmeden, ker ve, da ima na drugi strani spet neke sodnike, ki ocenjujejo, koliko se zna uveljaviti v družbi, kako bo čim prej takšen, kot je treba. In, otrok bo tiho, ne bo mu v veselje govoriti o svojih doživetjih.«

Kako starši preverimo, če smo otroku ob strani?

»Če otrok rad pripoveduje, čuti, da ga poslušamo in mu to dobro dene, potem mu znamo in zmoremo stati ob strani. Če noče pripovedovati pomeni, da naše sprejemanje ni takšno, ki bi mu dobro delo. Iskal bo druge oblike podpore.« Ljudje imamo notranji pritisk, umsko prepričanje, vzgojeni smo bili tako, verjetno nas v to usmerja tudi kultura, da je treba takoj, ko nekdo izpostavi neko težavo, povedati, kaj storiti. In, seveda, imeti moramo prav, biti moramo usposobljeni. Potem se počutimo, da smo opravili svojo dolžnost. Če smo tiho in samo poslušamo, se zdi, kot da ne bi delali nič, ali da se celo izmikamo odgovornosti. Mislimo, da otrok pričakuje od nas vsevednost.“Otrok, mladostnik, pričakuje od nas, da lahko vse slišimo”, je v oddaji povedala Alenka Rebula Tuta. Pričakuje sposobnost, da skupaj z njim lahko nosimo tudi težke stvari. Da delimo. V resnici tudi mi ne vemo, kaj je treba narediti ob vsaki priložnosti.

Vrednota poslušanja in molčanja

»Sposobnost molčanja je velika, to ni naravno, ni nekaj, kar pride tako mimogrede.« Treba je razumeti vrednoto molčanja, še pravi Alenka Rebula Tuta: »Čuteče molčanje je za otroka zavetje, kjer lahko da “ven iz sebe” in ga zato nihče ne bo sodil Ko otrok »da ven iz sebe«, ko podeli skrbi ali doživeto z nami, bo videl, kaj lahko tisti trenutek naredi. Če skušamo na najkrajši način pregnati skrb zaradi otroka, je to egocentrizem, to ni ljubezen.

»Edini kriterij, pristen in zdrav, so občutki«, pravi Alenka Rebula, ko bomo tudi v letošnjem šolskem letu hiteli od ene k drugi dejavnosti in iskali ravnotežje. »Če izgine čas za odnose, izgine prostor, v katerem smo si lahko blizu, izgine smisel družine.«

Povzeto po Ognjišče

 

SKUPNA OZNANILA

  • Prihodnja nedelja je misijonska nedelja in darovi za misijonarje.
  • Srečanje katoliških pedagogov/inj je v sredo po maši.
  • Srečanje za animatorje je soboto po maši.

 

OZNAILA ŽUPNIJE DORNBERK

  • Srečanje za starše 1. razreda je v četrtek po maši in adoraciji.
  • Molitev rožnega venca v četrtek pripravljajo člani ŽPS/ŽGS.
  • VEROUČNA MAŠA za vse veroučence je v petek, pripravlja jo 7. razred.
  • SREČANJE ZA STREŽNIKE v soboto ob 9.00.

 

OZNANILA ŽUPNIJE PRVAČINA

  • KARITAS – SVEČE: Tudi letos so na razpolago sveče z lepimi motivi Jezusa, Marije in angela. Sveče  Karitas so izdelane iz kvalitetnih materialov, ki se v celoti reciklirajo. Dar za svečo je 2 evra. Prejmete jih lahko po vsaki nedeljski maši v oktobru.  Sodelavke Karitas
  • OTROŠKI PEVSKI ZBOR ima vaje v nedeljo ob 10.00.

 

Čiščenje in krašenje

  • Dornberk:  Brdo in Draga do št. 4
  • Prvačina: 41-60
  • Zalošče: Saksid 1. del

 

Branje

  • Dornberk: 3. skupina
  • Prvačina: 3. skupina
  • Zalošče: 1. skupin

 

Dan Godovi Maše Mašni namen Srečanja
15. pon  

Sv. Terezija Jezusova

Dornberk Jožef Berce, Prešernova 11

Starši Saksida in Jožef Baša, Zalošče 40

 
16. tor   Dornberk Pokojni Marušič, Budihni 1  
17. sre  

Sv. Ignacij Antiohijski

Dornberk Zvonko Kovačič, Čuklja

Maruška Cotič, Skominova 3

Pedagogi
18. čet  

Sv. Luka

Dornberk Olga Berce, obl, Prešernova 15 Starši

1. razreda

19. pet   Dornberk Čotar Klavdija, 30. dan

Andrej Bavcon, 8. dan

Veroučna maša 7.r
20. sob   Dornberk Čotar Ivan, Tabor 1a strežniki

animatorji

21. ned  

29. NEDELJA MED LETOM – MISIJONSKA

Dornberk Za župniji Dornberk in Prvačina  
Prvačina Rihard Sulič, Prvačina 43

Nives Krašna, sošolci

Zalošče Alma in Franc Rojc, Zalošče